Na co warto zwrócić uwagę wybierając się do sklepu z górskim asortymentem

Sklep górski to miejsce, w którym klient może znaleźć niezwykle szeroką ofertę towarów związanych z pieszymi wycieczkami, nie tylko górskimi. Obecnie można zaobserwować widoczny wzrost liczby punktów tego typu, jak również zwiększenie zainteresowania sprzętem górskim. Zwiększa się również oferta, a ceny stają się bardziej przystępne. By z tak wielu placówek wybrać ten najlepszy, należy zwrócić uwagę na dwa podstawowe elementy, jakimi są asortyment sklepu oraz jego personel.


Asortyment
namiot turystyczny
Autor: summonedbyfells
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Oferta prezentowana przez sklepy górskie jest różnorodna, jednak większość produktów występuje w obrębie różnych placówek czy sieci. W takim miejscu można znaleźć odzież górską na każde warunki pogodowe. Markowe buty trekkingowe, ocieplane kurtki, czapki, czy też bielizna termoaktywna – to przedmioty stanowiące znaczną część asortymentu. Obecnie zauważa się także wzrost liczby producentów odzieży tego typu. Równie ważnym elementem oferty jest sprzęt – campingowy w postaci namiotów oraz śpiworów, wspinaczkowy, wszelkiego rodzaju liny zabezpieczające, plecaki, latarki i inne rzeczy niezbędne podczas wszelkiego rodzaju wypraw. Niektóre sklepy oferują także sprzęt sportowy w postaci nart czy desek snowboardowych. Bardzo popularnym obecnie produktem są kije trekkingowe oraz kije do nordic walking.

Obsługa
Bardzo ważnym elementem jest personel. Sklep górski jest miejscem, gdzie obsługa odgrywa ogromną rolę. Ze względu na szeroki wybór produktów nabywcy wymagają profesjonalnej porady. W tym kontekście pracownicy powinni przede wszystkim mieć przydatną wiedzę na temat sprzedawanych przedmiotów, być w stanie dobrać odpowiedni do potrzeb nabywcy. W wielu przypadkach również sposób używania sprzętu wymaga wytłumaczenia. To także należy do powinności pracownika sklepu. Powinien on być więc komunikatywny, potrafić swoją wiedzę przekazać w sposób jasny i możliwie przystępny. Klient powinien otrzymać informacje o okresie gwarancyjnym na daną rzecz, jak również o prawie do ewentualnej reklamacji czy zwrotu. Cały proces sprzedaży powinien odbywać się w ciepłej atmosferze, bez namawiania klienta do kupna. będąc gościem sklepu powinien się on czuć w nim jak najbardziej swobodnie.
13/02/06, 13:02:47
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.